تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/05/14 - 14:16
کد خبر: 512826

شیوع بیماری سرخک در عراق/ تزریق واکسن سرخک قبل از سفر اربعین اجباری است؟

شیوع بیماری سرخک در عراق/ تزریق واکسن سرخک قبل از سفر اربعین اجباری است؟

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درخصوص انتشار خبری به نقل از وزیر بهداشت مبنی بر الزام تزریق واکسن سرخک توضیح داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ساعات گذشته خبری از خبرگزاری صداوسیما مبنی بر «الزام واکسیناسیون سرخک در سالمندان بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه‌ای در پایانه‌های مرزی» به نقل از وزیر بهداشت منتشر شد که باعث شده بسیاری از افراد این برداشت را داشته باشند که انجام واکسیناسیون سرخک برای سالمندان و بیماران برای ورود به خاک عراق، اجباری است.

این اظهارات وزیر بهداشت در حالی منتشر شده که پیش از این معاون بهداشت وی صرفا به انجام واکسیناسیون سرخک اطفال زیر ۱۵ سال توصیه کرده و گفته بود: مردم قبل از سفر اربعین از کامل بودن سابقه واکسیناسیون سرخک کودکان زیر ۱۵ سال خود اطمینان داشته باشند و برای این منظور با در دست داشتن کارت واکسن کودکان خود به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و در صورت نیاز نسبت به تکمیل واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

اکنون روابط عمومی وزارت بهداشت می‌گوید اظهارات وزیر بهداشت درباره لزوم تزریق واکسن کرونا برای سالمندان و بیماران به اصلاح نیاز دارد و منظور وی احتمالا تأکید بر تزریق واکسن سرخک به افراد زیر ۱۵ سالی بوده که تاکنون این واکسن را دریافت نکرده‌اند، نه سالمندان.

در همین راستا، دکتر شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این که بیماری سرخک در کشور عراق اپیدمی شده است، اظهار کرد: در زمان حاضر آن‌چه برای ما اهمیت دارد این است که خانواده‌ها نسبت به تکمیل واکسیناسیون افراد زیر ۱۵ سالی که قرار است بابت مراسم اربعین عازم کشور عراق شوند اقدام کنند و در صورتی که قبلا واکسیناسیون سرخک به طور کامل برای کودکان انجام شده نیاز به تزریق مجدد واکسن نیست. موضوع الزام و اجبار نیز در این زمینه مطرح نیست و به خانواده‌ها توصیه شده نسبت به واکسیناسیون کودکان خود دقت داشته باشند.

وی افزود: اصولا افرادی که مورد نگرانی ما درباره ابتلا به سرخک هستند، کودکان زیر ۱۵ سال هستند زیرا در معرض خطر ابتلای بیشتری به سرخک قرار دارند، زیرا هرچه سن بالاتر برود احتمال این که فرد سابقا به سرخک مبتلا شده باشد زیاد است.

عرشی در پاسخ به این سؤال که ماجرای اظهارات وزیر بهداشت درباره الزام واکسیناسیون سرخک برای سالمندان و بیماران زمینه‌ای در پایانه‌های مرزی چیست، گفت: درباره ماجرای الزام واکسیناسیون سرخک در سالمندان و بیماران، احتمالا وزارت بهداشت توضیحات تکمیلی را اعلام خواهد کرد. اما آنچه معاونت بهداشت اعلام کرده این بوده که صرفا به خانواده‌ها توصیه شده اقدام به واکسیناسیون کودکان خود کنند تا افراد زیر ۱۵ سال در معرض خطر ابتلا قرار نگیرند و موضوع اجبار به در دست داشتن کارت واکسن سرخک برای ورود به عراق مطرح نیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روش های کسب درآمد از بیت کوین
اعضای هیات امنای سازمان ملی سنجش معرفی شدند
جدایی ۵ بازیکن پرسپولیس قطعی شد
نگاه کردن به چه چیزهایی عبادت است؟ +فیلم
آغاز پیش فروش بلیت قطار اربعین از فردا
چمران بدون رای مخالف رئیس شورای شهر ماند
آغاز فروش بلیت قطار اربعین از فردا
المپیک پاریس؛ آغاز کشتی‌ها از فردا، در انتظار نخستین مدال
معصومه باقری برای قضاوت در مسابقات تکواندو عازم پاریس شد
سقوط بیت‌کوین ادامه دارد؟
ماجرای شنیدنی لحظات آخر عمر شهید هنیه +فیلم
عزم ایران برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی جدی است
مدال‌آوری سه نسل از یک خانواده در المپیک
برآورده شدن رویای کشور ۸۰ هزار نفری در المپیک
شوخی رهبرانقلاب با نوه شهید همدانی +فیلم
هراس آمریکا از ایران؛ واشنگتن پایگاه نظامی خود در سوریه را تقویت کرد
شمار شهدای غزه به ۳۹ هزار و ۵۸۳ نفر رسید
آغاز ثبت نام سیزدهمین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی
دانشجویان برای پیاده روی اربعین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان وام می گیرند
لغو ۱۶۳ پرواز شرکت‌های خارجی در اسرائیل و فرار صهیونیست‌ها به آمریکا و اروپا
آغاز آخرین فرصت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۱۴۰۳
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top